2/15

Totallösning 3PL

När ni arbetar med oss på DreamLogistics får ni en kontaktperson som har ansvar för ert lager, som ni når via e-post, telefon samt personlig mobil. Så snart ni är kund får ni ett login till vår partner-portal, där kan ni se alla era leveranser och annan viktig statistik. Förutom dessa bastjänster kan ni koppla på tjänster som exempelvis kundtjänst, ordermottagning, produktfotografering eller några andra av våra tjänster.

En av de stora fördelarna med att använda vår tjänst totallösning 3PL, är de rörliga kostnaderna. Detta innebär att ni enbart betalar för de lagerplatser ni använder och det jobb vi utför. Detta är en stor fördel för er som vill växa, men också för er som har säsongsbetonad försäljning. Hos oss kan ert lager växa eller minska i storlek precis hur ni vill. Ni hyr ett eget lagerutrymme och kan snabbt öka eller minska lagret. Ingen verksamhet är den andra lik, därför tar vi fram skräddarsydda lösningar baserat på era behov.

Genom att arbeta med oss får ni ta del av våra fördelaktiga avtal med olika transportföretag. Ni väljer själva om ni vill använda er av Posten, Schenker, DHL eller något annat företag. Vi hjälps åt att sänka priserna när vi tar hand om er logistik.

Totallösning 3PL betyder att vi lagerhåller era produkter och kopplar sedan ihop ert system eller butik med vårt logistiksystem. När en order kommer in till dig syns den direkt i vårt system och vi kan påbörja arbetet med att paketera ordern enligt era krav.

Så fort ordern är hanterad och klar för utleverans syns det i ditt system och eventuellt kolliID finns också. Skulle ordern returneras eller reklameras tar vi hand om hela hanteringen och ni meddelas när detta är klart.

Kontakta oss för mer information