4/18 Returhantering
En bra och smidig returhantering bidrar till att slutkonsumenten återvänder.
När något behöver returneras, ska det vara smidigt att lösa
För många slutkonsumenter är en enkel returprocess en viktig del när de ska handla via e-handel. Det bidrar till att ni slipper avbrutna köp och får nöjdare kunder. Vi tar hand om och skapar en smidig returhantering åt er för returer, ångerköp och reklamationer.
Så fungerar vår returhantering
När en order returneras från slutkonsumenten skickas den till oss där vi tar emot, packar upp och lokaliserar ursprunget. Vi skapar en digital spårbarhet i PartnerPortalen för returen, så att ni som kund till oss ser vad som returnerats och vilket skick vi bedömer att produkten är i. Utifrån det bestämmer ni vilken åtgärd vi ska göra, till exempel att återföra i lager, skicka till annan part, eller annat. Önskar ni kan vi skicka med retursedel i varje order, för att det ska vara enkelt för slutkonsumenten att returnera produkterna, löser vi det.
Vi genomför även restaurering av produkter:
- Etikettering
- Om emballagering
- Hang-tags
- Återställning av elektronik
- Ångstrykning och vikning av kläder
Här tar vi emot returer
Vi har returavdelningar som dagligen arbetar med att ta hand om returerna på våra lager i Habo, Borås och Ängelholm.
Kontakta oss för mer information
Vill ni veta mer om hur det fungerar? Är ni i behov utav en logistiklösning som passar just er? Tveka inte att höra av er till oss så hjälper vi er!
036 – 33 33 444