4/12
Returhantering

För många slutkonsumenter är en enkel returprocess en viktig del när de ska handla via e-handel. Det bidrar till att ni slipper avbrutna köp och får nöjdare kunder. Vi tar hand om och skapar en smidig returhantering åt er för returer, ångerköp och reklamationer.

När en order returneras från slutkonsumenten skickas den till oss där vi tar emot, packar upp och lokaliserar ursprunget. Vi skapar en digital spårbarhet i PartnerPortalen för returen, så att ni som kund till oss ser vad som returnerats och vilket skick vi bedömer att produkten är i. Utifrån det bestämmer ni vilken åtgärd vi ska göra, till exempel att återföra i lager, skicka till annan part, eller annat. Önskar ni kan vi skicka med retursedel i varje order, för att det ska vara enkelt för slutkonsumenten att returnera produkterna, löser vi det.

  • Etikettering
  • Om emballagering
  • Hang-tags
  • Återställning av elektronik
  • Ångstrykning och vikning av kläder

Vi har returavdelningar som dagligen arbetar med att ta hand om returerna på våra lager i Habo, Borås och Ängelholm.

Kontakta oss för mer information