Växtvärk – en utmaning för e-handlare

Växtvärk är en vanlig utmaning för e-handlare, och något som kan leda till både positiva och negativa följder för verksamheten. Det kan vara tufft när verksamheten har bra momentum, kunder tar väl emot nya satsningar och du får bra respons på kampanjer, men samtidigt måste manövrera nya expansionsutmaningar för att hålla verksamheten flytande.

Slutet för onödig luft i paket

Du har klickat hem en produkt från en e-handel. En lagom stor produkt som kommer passa perfekt på den där outnyttjade platsen i ditt hem. Du får en notis om leverans och går för att hämta ditt paket. Konstigt, paketet är större än du tänkte dig? Allt får sin förklaring när du öppnar paketet. Där ligger din nya produkt, men runtomkring är utrymmet fyllt med papper i konfettiformat och… luft?

Shelfless hjälper Xshapes köra sitt eget race

Xshapes var i ett växande skede – lagret hemma hos Anna Stålnacke tog mer och mer yta och tid att sköta. Situationen var inte längre hållbar, och att hitta en lösning på problemet fick hög prioritet då ordrarna inte slutade rulla in.