3/12
Kundtjänst

Med stor flexibilitet och en anpassad lösning av välbeprövade ärendehanteringssystem erbjuder vi tillgänglighet och den hjälp era kunder behöver när de vill komma i kontakt med kundtjänsten. Vi jobbar för att bemöta, hjälpa och sprida upplevelsen av ert varumärke på absolut bästa sätt.

I allt vi gör utgår vi ifrån att vi vill underlätta för er som partner till oss. Så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet. I arbetet med kundtjänsten ser vi fördelar med att vi har nära kontakt med lagret och kan få snabb tillgång till vår IT avdelning om det behövs, vilket gör det lätt för oss att hitta svar på frågor och den information slutkunden ofta vill veta så som orderinformation och spårbarhet bland annat i vårt WMS.

Vi erbjuder flera kontaktsätt, som ni kan kombinera som ni vill eller bara välja ett, det sätt som passar era kunder bäst.

E-post är det vanligaste kontaktsättet för de flesta kunderna. Fördelarna är många men för den som behöver ett svar omgående kan det här sättet upplevas långsamt. Därför är det vanligt att e-post kombineras med andra kontaktsätt också.

Telefonkontakt kan skapa trygghet när kunderna får prata direkt med oss. Då kan vi enkelt och snabbt hjälpa till. Svarstiderna är betydligt kortare än genom andra kontaktvägar och telefonen är även ett kraftfullt verktyg att nå ut till missnöjda kunder.

Andra alternativ är chatt, sociala medier och help center. Att finnas tillgänglig online blir mer och mer vanligt, då många uppskattar kommunikation i realtid, oftast erbjuds det i kombination med mer traditionella kontaktsätt.

Att skapa ett help center innebär att vi bygger upp en bank av frågor som är vanliga hos oss i kundtjänsten, som vi sätter upp en sida för där allt finns samlat, på så vis kan många få hjälp redan innan de försöker ta kontakt.

Vi jobbar med omnichannel så alla kanaler kommer till samma ställe. Oavsett vilka kontaktsätt ni väljer så har vi samma kontaktpersoner som blir experter på era produkter som svarar på alla ärenden.

Med ett förinspelat meddelande via telefon, eller ett autosvar via digitala kanaler meddelas kunden om när kundtjänsten finns tillgänglig och får eventuell vägledning som kan hjälpa med ert varumärke som avsändare.

För att få en ännu bättre bild av vad vår kundtjänst skulle kunna göra för ert företag berättar vi gärna mer. Skicka ett meddelade via vårt kontaktformulär här nedan, eller hör av er direkt till någon av våra säljare, deras kontaktuppgifter hittar ni via vår kontaktsida.

Kontakta oss för mer information