Medarbetare till Kundsupport

Vi söker en positiv och glad person med mycket energi. För att lyckas i rollen bör du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad och vid varje ärende presterar max. Ett krav är att inte vara rädd för att lyfta på luren. Du har datavana och har lätt för att lära nya system. Vi sätter stor vikt vid personlighet och söker en positiv och flexibel medarbetare som kommer bli en viktig del av vårt team.

Du har minst 1 års erfarenhet inom liknande yrke och då gärna inom logistik. Meriterande om du har arbetat med frakt, farligt gods eller har någon typ av utbildning inom detta.

Support-avdelningen består idag av 1 medarbetare. På avdelningen kommer du att arbeta med att hjälpa våra företagskunder på bästa sätt. Tillsammans skapar vi en nära och långvarig relation med våra kunder.

Kundsupport innebär daglig kontakt med våra företagskunder via mail och telefon. Den dagliga kontakten med våra kunder kan handla om transportbokningar, generella frågor om våra partners lagerhållning och kontakt med dem inför kommande inventeringar. Övrig administration förekommer – internt bistå våra övriga avdelningar på bästa sätt.

Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tjänsten är på 100% och tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Ängelholm och Habo samt kontor i Göteborg.

Skicka in ditt CV och personliga brev till jobbansokan@dreamlogistics.se och ange referens KS21.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontakta oss för mer information