Account Manager

Ort: Borås

Sök jobbet senast: november 6, 2020

Anställningsform: Tillsvidare

Lön: Fast månadslön

Antal platser: 1

Om dig

Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.

Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning.

Du arbetar idag troligtvis med något administrativt yrke, meriterande inom logistik/3PL-verksamhet/e-handel och känner att DreamLogistics skulle passa dig perfekt.

Detta kan du:

– Du har goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).

– Du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter

– Du har tidigare erfarenheter av kundrelationer.

– Meriterande om du har tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.

Dina arbetsuppgifter

Som Account Manager arbetar du med våra kunder, de flesta i Sverige men även vissa utländska. Som Account Manager är målet att skapa så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift.

Uppdraget för vår Marknadsavdelning består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.

Du är även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.

Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du driva projekt på avdelningen.

Idag finns en Key Account Manager och en Account Manager på vårt lager i Borås och vi behöver nu utöka avdelningen.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är stationerad i Borås.

Om DreamLogistics

DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Ängelholm och Habo samt kontor i Göteborg.

Låter detta som ett jobb för dig?

Skicka in ditt CV och personliga brev till jobbansokan@dreamlogistics.se och ange referens ACC20

Kontaktuppgifter

Kontaktperson

Linda Karlsson HR

Företagets adress

Viaredsvägen 24

Postadress

504 64 Borås

Telefonnummer

0702145969