• Totallösning 3PL

    Vad är 3PL?

    3PL är en förtkortning av tredjepartslogistik vilket innebär att man lägger ut sitt lager till tredje part. Vi är precis en sådan part och vårt uppdrag är att ta hand om våra kunder lager och logistik. På detta sätt får våra kunder ett effektivt logistikupplägg samtidigt som de får tid över. Denna tid kan användas på ett betydligt bättre och effektivare sätt än att paketera beställningar eller lossa lastbilar.

    Varför?

    Totallösning 3PL är framförallt en tjänst för dig som driver butik på Internet. Genom att låta oss sköta all lagerhållning, leveranser till kunder och alla returer så vinner du mycket tid, tid som kan användas för att utveckla din webbutik.

    Genom att arbeta med oss får du även ta del av våra fördelaktiga avtal med olika transportföretag. Du väljer själva om du vill använda dig av Posten, Schenker, DHL eller något annat företag. Vi hjälps åt att sänka priserna när vi tar hand om din logistik.

  • "Att växa ska aldrig vara ett bekymmer"

    Hos oss kan ditt lager växa eller minska i storlek precis hur du vill. Du hyr ett eget lagerutrymme och kan snabbt öka eller minska lagret. Vi har kunder som hyr allt från en enda hylla till hundratals pallar. Vi är flexibla och arbetar för att din verksamhet ska nå nya mål - då ska aldrig lagret vara ett problem.

  • Så fungerar det:

    Totallösning 3PL betyder att vi hjälper dig med allt för att din logistik ska fungera. Vi lagerhåller dina produkter och kopplar sedan ihop ditt system eller butik med vårt logistiksystem. När en order kommer in till dig syns den direkt i vårt system och vi kan påbörja arbetat med att paketera ordern enligt dina krav. Så fort ordern är hanterad och klar för utleverans syns det i ditt system och eventuellt kolliID finns också. Skulle ordern komma i retur eller reklameras tar vi hand om hela hanteringen och du meddelas när detta är klart. Förutom dessa bastjänster kan man koppla på tjänster som exempelvis kundtjänst, ordermottagning, produktfotografering eller någon av våra andra tjänster.

    När du arbetar med oss får du en kontaktperson som har ansvar för ditt lager. Kontaktpersonen når du via e-post, telefon samt personlig mobil. Så snart du är kund får du ett login till vår partner-portal där du ser alla dina leveranser och annan statistik.

  • Introduktion & uppstart

    Innan uppstart går vi tillsammans igenom hur ni vill att vi ska arbeta. Vi blandar helt enkelt er kunskap om era varor med vår kunskap inom e-handel och logistik. Här bestäms bland annat rutiner för inhantering, hur ordrar paketeras, vilket emballage ska användas, vilken transportör används till vad och hur returhanteringen ska gå till.